אתני

אתני

יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

מסיכות תבניות חול

בשבועות האחרונים עשיתי כמה עבודות של SLUMPING לתוך תבניות חול ומהר מאוד התאהבתי בטכניקה. התוצאות מדהימות והפוטנציאל של הטכניקה הפשוטה יחסית מעורר בי השראה. ה SLUMPING לתוך תבניות מוכנות מוגבל מאוד, גודל עומק וצורה קבועים השינוי היחידי הוא בעיצוב האובייקט.

העבודה עם חול לוקחת אותך לממד אחר של יצירה, עם חול אתה למעשה מעצב גם את התבנית שלך והכול אפשרי במסגרת מגבלות החול כמובן. אחד המאפיינים המעניינים של SLUMPING בתבנית חול היא האפשרות לשלב את ה FUSING ו את ה SLUMPING בתהליך אחד.

המתכון פשוט, לוקחים חול ים מסונן הייטב מוסיפים לו בנטונית ומערבבים יחד. לתערובת הזו מוסיפים מים על מנת שאפשר יהיה לעצב את החול לצורה הרצוייה. תבניות חול מכינים בתוך מגשי מתכת או נירוסטה, מומלץ לייבש באוויר לפחות ל 24 שעות על מנת שהחול יתקשה ומשם השמיים הם הגבול. אפשר לעצב את החול בצורות שונות משונות והכול בהתאם להשראה, בדיוק כפי שעובדים עם חימר או כשבונים ארמונות חול על שפת הים.

העבודה עם חול מוציאה ממני יצירה כמעט פרימיטיבית, שיבטית הקערות האחרונות שלי קיבלו אופי אמורפי ומיוחד, והזכוכית בקערות מקבלת אופי עתיק. העבודות שמוצגות כאן הן של שתי מסכות שיבטיות, מהעבודות הראשונות שעשיתי בתבניות חול. מסיכת הזכוכית היא החלק הראשון של העבודות, הן עדיין צריכות לקבל טיפול של המעמד שלהן, אבל התוצאה של הזכוכית נטו מעניינת לכשעצמה.

ציפור האש
29X21X4
פריט על פלטה FLOAT
SLUMPING בתבנית חול



ציפור האש - צד
29X21X4
פריט על פלטה FLOAT
SLUMPING בתבנית חול





שאמן קוסמי
29X21X4
פריט על פלטה FLOAT
SLUMPING בתבנית חול



שאמן קוסמי
- צד
29X21X4
פריט על פלטה FLOAT
SLUMPING בתבנית חול




תגובה 1:

  1. מקסים. כשהייתי קטנה אהבתי מאד את הבקבוקים שהיו מלאים בחול מכל מיני צבעים שהיה מסודר בשכבות. ההורים שלי קנו בקבוק אחד כשהיינו ילדים ונסענו לחופש באילת ומאז הוא אצלי.

    השבמחק